دکتر ابراهیم شهسواری 4 جراحی بینی 4 پرسش های اختلال غده تیروئید

پرسش های اختلال غده تیروئید

معمولا مشکلات تیروئیدی با علائمی خاصی روبرو نیستند ، اما در برخی از موارد علائم کم کاری تیروئید احساس سرمای در بدن ، خستگی ، موهای شکننده و اضافه وزن می باشد ، البته نیاز به ذکر است که این علائم به شکل صد در صد بیانگر اختلال غده تیروئید نمی باشد ، با انجام آزمایش و معاینه پزشک می توان اختلال غده تیروئید را تشخیص داد .

• برای تشخیص و بررسی تیروئید چه آزمایشی باید انجام شود ؟

برای ارزیابی و تشخیص فعالیت غده تیروئید باید هورمون های محرک تیروئید TSH مورد بررسی قرار گیرد ، با انجام آزمایش خون می توان به آسانی این تست را انجام داد ، آزمایش خون معمولا عملکرد تیروئید را به خوبی نشان می دهد .

پرسش های اختلال غده تیروئید

• آیا بانوان باردار باید حتما این تست را انجام دهند ؟

در صورتی که پزشک صلاح بداند انجام این تست را برای بانوان باردار توصیه می کند اما هیچ اجباری برای انجام حتمی این آزمایش وجود ندارد ، اما با انجام این تست می توانید وضعیت عملکرد تیروئید را دانسته و دوران بارداری را به سلامت پیشت سر بگذارنید .

آیا داروهای تیروئید را باید تا آخر عمر ادامه دهیم ؟

خیر – پس از درمان می توان داروهای تیروئید را قطع نمایید ، البته در برخی از موارد نیاز است که به مدت طولانی داروها استفاده شود .

• آیا با استفاده از دارو می توان به درمان کم کاری تیروئید پرداخته شود ؟

برای درمان قطعی کم کاری تیروئید درمان داروی در اغلب موارد بسیار موثر عمل کرده است ، البته نیاز به ذکر است در برخی از موارد برای درمان اختلالات غده تیروئید درمان خاصی را نمی توان توصیه نمود ، اما می توان بخش بسیار زیادی از مشکلات که به کم کاری غده تیروئید است را با دارو درمان نمود .

برخی از خدمات دکتر شهسواری جراح بینی :

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی استخوانی