دکتر ابراهیم شهسواری » جراحی سر و گردن » مشکلات تیروئید در بارداری

مشکلات تیروئید در بارداری

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

مشکلات تیروئید در بارداری

بارداری میتواند عوارض احتمالی زیادی برای مادران در بر داشته باشد ، هرچند ممکن است بسیاری از عوارض آن را از بین برد و یا کنترل نمود اما باید توجه داشته باشید که شناخت علاائم و بیماریهای دوران بارداری به شما کمک بزرگی در زایمان و نیز حفظ سلامت شخصیتان خواهد داشت .

بدون شک از اختلالات تیروئید در زمان بارداری آگاه هستید ، توصیه میشود که قبل از بارداری تست تیروئید را انجام دهید و از وضعیت خود با خبر باشید .

کم کاری تیروئید یکی از عوارضی  است که میتواند جان مادر و فرزند را به خطر بیاندازد .در چنین حالتی مراجعه به پزشک و کنترل هورمون الزامی است .

کم کاری تیروئید در بارداری میتواند مشکلات زیادی را برای مادران در بر داشته باشد

– سقط جنین

– زایمان زودرس

– مسمومیت بارداری

– فشار خون ناشی از بارداری

– اختلالات رشد در کودک

– عوارضی مانند کاهش آهن بدن و افزایش فشار خون

– آسیب های مغزی در کودک مانند معلولیت های شناختی

از جمله ی این مشکلات است ، بنابراین باید به صورت مرتب تحت کنترل باشید و از آخرین وضعیت خود و جنین مطلع شوید برای این کار به یک متخصص مراجعه نمایید ،

متخصص غدد علاوه بر تجویز دارو، به فرد باردار توصیه می کند که هر شش هفته یک بار آزمایش تیروئید بدهد تا میزان هورمون تیروئید در خون مشخص شود.

مشکلات تیروئید در بارداری

بنابراین نیاز است تا علائم را به خوبی شناسایی نمایید، از علائم شایع کم کاری تیروئید میتوان موارد زیر را بیان نمود :

سوالات متداول جراحی تیروئید

– خستگی زیاد در بارداری

– فقدان توجه کافی

– افزایش وزن غیر عادی

– اختلالات خواب خانم باردار

– درد مفاصل

– ضعف عضلانی

– نفخ و احتباس آب در بدن

– افتادگی پلک

– پف و ورم صورت

– یبوست

– خشکی پوست

– کاهش نبض

– انقباض های عضلانی

– گیجی

– صدای خشن

البته تمامی علائم ذکر شده در افراد مختلف متفاوت بروز مینماید و ممکن است تنها تعدادی از علائم را مبتلا شوند.

کم کاری تیروئید کنترل نشده در زنان باردار می تواند اثرات طولانی مدت در کودکان این مادران داشته باشد همچنین، حتی اگر کم کاری تیروئید کم باشد ومادرهیچ علائم چندانی نداشته باشد با این حال، با کم کاری تیروئید، بیشتر احتمال مشکلات رشدی وجود دارد.

برای مشاوره و درمان با ما در ارتباط باشید و نظرات و پیشنهادات خود را اعلام نمایید .

با تشکر سایت دکتر شهسواری

دکتر ابراهیم شهسواری

متخصص گوش، حلق و بینی

جراح زیبایی بینی در تهران(آندوسکوپی سینوس، پلاستیک بینی و صورت) فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی متخصص گوش و حلق و بینی جراح و متخصص زیبایی بینی جراح سر و گردن شروع فعالیت جراحی از سال1386