دکتر ابراهیم شهسواری 4 جراحی بینی 4 علت افتادگی بینی بعد جراحی

علت افتادگی بینی بعد جراحی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

علت افتادگی بینی بعد جراحی

در عصر حاضر ما ، جراحی زیبایی بینی تبدیل به یکی از اعمال زیبایی پر طرفدار شده است که تعداد زیادی از افراد اقدام به انجام آن می نمایند . دکتر ابراهیم شهسواری ، جراحی بینی و متخصص گوش و حلق و بینی با توجه به افزایش تعداد این جراحی ها ، افتادگی بینی را یکی از عوارض بعدی این جراحی دانسته و علت افتادگی بینی بعد جراحی را شرح می دهد.

علت افتادگی بینی بعد جراحی

هدف بعضی از بیماران از جراحی زیبایی بینی ، سربالا بودن بینی است. در صورتی که بعد از جراحی سربالا بودن بینی از حدی کمتر باشد ، گفته می شود که بینی افتاده است که ممکن است این افتادگی پس از عمل نمایان نبوده و مدتی بعد خود را آشکار سازد. در افراد مختلف ممکن است به جز جراحی بینی عوامل دیگری مانند بالا رفتن سن و یا برخورد ضربه به بینی موجب افتادگی بینی شود.

افتادگی بینی بعد از عمل جراحی بینی ممکن است که به دو دلیل اتفاق بیفتد. یا وابسته به بیمار است و یا وابسته به عمل جراحی . بیمار می تواند با انجام حرکاتی باعث افتادگی بینی بعد از جراحی شود که از جمله این حرکات می توان به عدم استفاده مرتب و مناسب از چسب بینی ، خندیدن و حرکات شدید صورت در عرض هفته های اول بعد از عمل ، برخورد ضربه به بینی در عرض ماه های اول پس از عمل ، خم شدن های طولانی ، دستکاری های بینی و فین کردن شدید در اوایل بعد از عمل اشاره کرد.

جراحی بینی مناسب چه کسانی است؟

جراحی های بینی یا جنبه کاهشی برای بیمار دارد و یا جنبه تقویتی . معمولا در دراز مدت ، افتادگی بینی در روش های کاهشی بیشتر مشاهده می شود که یکی از عوارض این جراحی ها می باشد که به دلیل ضعیف تر شدن تضعیف ساپورت بینی بعد از جراحی بدشکلی ها و ناهمواری های دیگری نیز در بینی انجام می شود.

در مقابل جراحی کاهشی ، در جراحی بینی تقویتی جراح بینی برای تقویت بینی به غضروف های آن می افزاید. این جراحی ها ، در مدت طولانی ، نتایج بهتری برای بیمار داشته و از استحکام و ثبات بیشتری برخوردار است. در تکنیک های جدید جراحی امروز سعی می شود که تا حد ممکن ، میزان کمی از غضروف بینی برداشته شود و تقویت بینی هرچه بیشتر انجام گیرد. مثلا در ستون بین سوراخ های بینی غضروف پیوند داده می وشد تا استحکام بینی را افزایش دهد.

برخی خدمات دکتر ابراهیم شهسواری :

با تشکر مدیریت سایت دکتر ابراهیم شهسواری ،  متخصص گوش و حلق و بینی

برچسب ها: