دکتر ابراهیم شهسواری » جراحی بینی » جراحی بینی در بیماران پوستی

جراحی بینی در بیماران پوستی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

دکتر ابراهیم شهسواری جراح بینی گوشتی

بینی استخوانی در پاسخ به سوالات برخی از کاربران در رابطه با امکان جراحی بینی در بیماران پوستی مطلب زیر را ارائه نموده اند :

جراحی بینی نیازمند بررسی موارد بسیاری از جانب جراح است ، یکی از مواردی که باید قبل از جراحی مورد معاینه و بررسی قرار بگیرد ، بررسی پوست بیمار است.

ممکن است فرد قبل از جراحی دچار بیماری های خاص پوستی بشود، بسیاری از التهابات که به صورت واگیر انتشار می یابند مانع انجام جراحی بینی می شوند، به خصوص اگر بیمای های پوستی در ناحیه ی بینی و اطراف آن قرار گرفته باشد و باعث التهاب پوست بینی و قرمز و یا نازک شدن آن بشود.

جراحی بینی در بیماران پوستی

یکی از بیماری هایی که در افراد شایع می باشد تبخال صورت است که در برخی افراد به صورت کاملا خفیف و در برخی دیگر به صورت شدید تکثیر می یابد ، تبخال ناشی از ویروسی به نام هرپس است که تحت شرایط نا معلومی تکثیر می یابد و فرد مبتلا را دچار التهاب و قرمزی همراه با سوزش و خارش می کند .

هرچند که تبخال در ناحیه بینی هم مشاهده می شود اما عامل بازدارنده ای برای جراحی بینی محسوب نمی شود، و نیاز است که تا زمان بهبودی تبخال ها زمان جراحی را به تعویق بیاندازید .

ماساژ بینی بعد از جراحی بینی

برای این منظور نیاز است تا بیمار تا از بین رفتن علائم تبخال برروی پوست حد اقل یک یا دو هفته منتظر بماند . این اقدام به این خاطر است که در چنین شرایطی دستکاری کردن بینی موجب تکثیر و گشترش تب خال در سایر نواحی و افزایش التهاب در محل مورد نظر می شود.

دقت داشته باشید که برخی بیماری های پوستی مانند سوختگی ها و یا التهابات شدید در ناحیه ی بینی و اطراف لب قبل از جراحی نیاز به درمان داشته و باید توسط جراح متخصص مورد معاینه قرار بگیرد .

با تشکر مدیریت سایت دکتر شهسواری

دکتر ابراهیم شهسواری

متخصص گوش، حلق و بینی

جراح زیبایی بینی در تهران(آندوسکوپی سینوس، پلاستیک بینی و صورت) فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی متخصص گوش و حلق و بینی جراح و متخصص زیبایی بینی جراح سر و گردن شروع فعالیت جراحی از سال1386