جراحی انحراف بینی

انحراف تیغه وسط بینی امر خیلی شایعی است و درصد زیادی از مردم انحراف بینی دارند که این انحراف ممکن است با انحراف، کجی ظاهری بینی همراه باشد و یا نباشد و حتی ممکن است با اختلال تنفس همراه باشد، گاهی احتمالا کجی ظاهری بینی همراه با اختلال تنفس باشد یا اینکه ممکن است انحراف بینی هیچ گونه علامتی نداشته باشد .

علائم انحراف بینی

اما علائم انحراف بینی چه چیزی می تواند باشد که فرد را مجبور به انجام جراحی می نماید ؟ از علائم شایع انحراف بینی عبارتست از: کجی ظاهری بینی، اختلال در تنفس از طریق بینی و خرخر شبانه می باشد . اما گاهی اوقات فرد ممکن است سردرد، عفونت های مکرر در اثر انحراف بینی داشته باشد و از علائم ناشایع دیگر گاهی اوقات ممکن است کاهش حس بویایی می تواند باشد .

روش های جراحی انحراف بینی

بعد از بررسی و معاینه انحراف بینی و زمانی که پزشک به این نتیجه رسید که نیاز به انجام جراحی بینی دارد سپس پزشک مشخص می کند چه نوع عمل جراحی برای فرد مناسب است . زمانی که انحراف بینی با اختلال ظاهری همراه نباشد، فرد می تواند از طریق جراحی از داخل بینی بدون اینکه برش پوستی ایجاد شود بینی خود را عمل کند . اما گاهی اوقات امکان اصلاح انحراف بینی از طریق برش داخل بینی مقدور نیست و فرد باید جراحی باز انجام شود که اصطلاحا به آن سپتوراینوپلاستی انجام دهد در این روش تیغه وسط بینی باز می شود و استخوان های بینی تراش می خورند .

اما چه زمان انحراف بینی نیاز به جراحی دارد ؟

زمانی که فرد علائم داشته باشد و اگر فردی انحراف داشته باشد و هیچ علامتی داشته باشد دلیل بر انجام جراحی زیبایی بینی نیست .

دکتر ابراهیم شهسواری جراح بینی با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی این عارضه می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 09199090190 – 88190879-021 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

آیا انجام عمل انحراف بینی و زیبایی بینی به طور همزمان بهتر است ؟

اگر فردی قصد عمل جراحی انحراف بینی را دارد بهتر است که هر دو را با هم به دو دلیل انجام دهد . یکی اینکه نتیجه عمل بهتر خواهد بود بخصوص مواقعی که خود بینی ظاهری کجی دارد وقتی پزشک تیغه بینی را از داخل صاف می کند ولی کل بینی به یک طرف رفته باشد جراحی خوبی نخواهد شد .

دلیل بعدی این است که زمانی که تیغه کج بینی که غضروف های نامناسب را خارج کنیم در عمل های زیبایی از آن ها می توانیم به عنوان گرفت ها استفاده کنیم . می توان این غضروف ها را در جاهای تنگی و کمبود غضروف استفاده کرد و اگر جراحی انحراف بینی انجام شود و بعد از یک مدت بخواهیم جراحی زیبایی انجام دهیم دیگر نمی توان از آن غضروف ها استفاده نماییم و ممکن است مجبور شویم از غضروف های لاله گوش استفاده نماییم . بنابراین هر دو این عمل ها به طور همزمان صورت گیرد بهتر است .

روند بهبودی جراحی انحراف و زیبایی بینی چقدر است ؟

در هر دو عمل استخوان ها و غضروف ها بینی مجبور هستیم تراش دهیم و هم از داخل و بیرون ترمیم نماییم، روند بهبودی هر دو عمل همزمان می باشد و طولانی تر نمی شود.

هزینه جراحی انحراف بینی

تعرفه های مربوط به جراحی انحراف بینی پس از معاینه و بررسی توسط جراح و متخصص گوش، حلق و بینی، پزشک بیهوشی و بستگی به روش جراحی انجام شده اعلام می شود . لذا برای کسب اطلاع از هزینه های جراحی انحراف بینی بهتر است به جراح بینی مراجعه نمایید .

برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه نمایید .