عمل بینی و کم خونی

فطرتا انسان ها عاشق زیباییند و زیبایی را دوست دارند از این رو تمایل به انجام جراحی زیبایی بینی در حال حاضر رو به افزایش است . اما افرادی هستند که قصد انجام عمل بینی را دارند و دچار کم خونی هستند . در چنین شرایطی یکی از سوالات شایع این افراد این است که، آیا با وجود کم خونی می توان اقدام به جراحی زیبایی بینی نمود ؟، عمل بینی با وجود بیماری کم خونی عوارض خاصی را به دنبال نخواهد داشت ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما همراه باشید .

عمل بینی

کم خونی و علائم آن

کم خونی یا آنمی به معنای کاهش هموگلوبین، همچنین کاهش تعداد و حجم توده گلبول های قرمز خون می باشد و همین امر سبب می شود تا اکسیژن رسانی به بافت های بدن به درستی انجام نگردد در چنین شرایطی فرد به بیماری کم خونی مبتلا می باشد . معمولا بروز این بیماری در اغلب اوقات بدون درد و علائم می باشد و انواع مختلفی دارد . بیماری کم خونی نشانه های بسیاری دارد اما آنچه در بیشتر افراد شیوع بیشتری دارد خستگی و بی انرژی بودن است .

عوامل بروز کم خونی

کاهش تولید گلبول های قرمز

از دست دادن بیش از حد گلبول های قرمز

آیا بیماری کم خونی می تواند مانع عمل بینی گردد ؟

قبل از انجام عمل بینی انجام آزمایش خون ضروری است . با انجام آزمایش خون سطح هموگلوبین خون مشخص می گردد در صورتی که این میزان کمتر از ده باشد بدین معناست که فرد ابتلا به بیماری کم خونی است که جهت رفع آن باید اقدام نماید .

بیماری کم خونی انواع مختلفی دارد که درمان آن با توجه به شدت بیماری و نوع آن متفاوت است . لذا بهتر است قبل از اقدام به عمل بینی بیماری خود را به طور کامل به جراح بینی شرح دهید تا در صورت وجود شدت بیماری ابتدا به درمان بپردازید سپس اقدام به عمل بینی نماید .

دکتر ابراهیم شهسواری جراح بینی با روش های مناسب به بررسی بینی مراجعه کننده می پردازد به همین علت از بروز عوارض ناشی از این موارد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 09199090190 – 88190879-021 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر ابراهیم شهسواری مراجعه کنید .

خونریزی در عمل بینی و کم خونی

طبیعتا میزان خونریزی در عمل بینی کم است و انجام عمل بدون خونریزی ممکن نیست . افرادی که مبتلا به کم خونی حاد هستند ابتدا باید به درمان بپردازند سپس اقدام به عمل نمایند اما در صورتی که شدت کم خونی بسیار کم باشد این میزان از خونریزی در جراحی های بینی برای فرد عوارضی به دنبال نخواهد داشت و مانع انجام عمل زیبایی بینی نمی شود . لازم ذکر است، در صورتی که میزان کم خونی به حدی باشد که عمل بینی برای فرد مضر باشد مطمئن باشید که جراح بینی هیچ زمان قبل از درمان بیماری اقدام به عمل بینی نمی نماید .

نتیجه گیری

در صورت مشاهده هر گونه علائم کم خونی بهتر است قبل از انجام به عمل بینی ابتدا به درمان بیماری خود بپردازید و پزشک خود را از بیماری خود مطلع سازید . مراجعه به موقع و انجام اقدامات مورد نیاز می تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب تاثیر بسزایی داشته باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر به جراح بینی خوب در تهران مراجعه نمایید .

نمونه کارهای دکتر ابراهیم شهسواری