سن مناسب برای عمل بینی

جراحی بینی پرطرفدارترین جراحی زیبایی برای مردم دنیا است که دیگر تنها مختص زنان نیست و مردان نیز بسیار به این عمل زیبایی مشتاق هستند. بینی می تواند دارای ایرادات مادرزادی باشد و نیاز به جراحی هم برای اهداف سلامتی و هم اهداف زیبایی داشته باشد. بینی بعضی افراد گوشتی است و بعضی استخوانی. بنابراین جراحی بینی استخوانی با جراحی بینی گوشتی تفاوت دارد.

بسیاری افراد علاقمند به جراحی بینی فانتزی و عروسکی هستند. هر کسی نیازمندی هایی دارد که شرایط خاصی را می طلبد. اما یادتان باشد که برای انجام عمل جراحی بینی لازم است افراد در سن مناسبی قرار داشته باشند. هر عمل زیبایی شرایطی دارد و تاثیراتی بر بدن می گذارد به همین علت لازم است نسبت به این تاثیرات به خصوص نسبت به سنین متفاوت اطلاع داشته باشیم.

سن مناسب برای عمل بینی

رشد بینی در چه سنی کامل می شود؟

بینی انسان اندامی است که هم دارای غضروف و هم استخوان است بنابراین تا سن خاصی رشد خواهد داشت. برای مثال بینی دختران تا پایان سن 16 سالگی و در پسران تا پایان سن 17 سالگی رشد می کند. در این سنین بینی افراد همانند بینی افراد بالغ است و دیگر می توان برای انجام جراحی اقدام کرد.

دکتر ابراهیم شهسواری جراح بینی با روش های مناسب به بررسی بینی مراجعه کننده می پردازد به همین علت از بروز عوارض ناشی از این موارد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های 09199090190 – 88190879-021 تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام دکتر ابراهیم شهسواری مراجعه کنید .

خطر جراحی بینی در سنین نوجوانی

در سنین نوجوانی که هنوز رشد بینی کامل نشده است اگر جراحی بینی انجام شود خطرات جبران ناپذیری به همراه خواهد آورد. به همین خاطر متخصصان معتقدند که حداکثر سن جراحی بینی شصت سال و حداقل آن 16 برای زنان و 18 برای مردان است. علت این محدودیت چند دلیل دارد. اول اینکه در سنین بالای 60 سالگی توانایی ترمیم در بدن انسان کاهش می یابد یعنی امکان بهبود یافتن زخم ها و جراحت های ناشی از جراحی خیلی کند می شود.

در سنین کم برای مثال 12، 13 یا 14 سالگی اگر عمل جراحی بینی انجام شود به علت اینکه قبل از پایان یافتن فرآیند رشد در صورت، تغییر در غضروفهای بینی در همه ماهیچه ها و غضروف های صورت تاثیر می گذارد. چراکه بینی ستون چهره است. وقتی در غضروف بینی دستکاری شود، در هنگام رشد ناهماهنگی در رشد دیگر بخشهای صورت ایجاد می شود که می تواند بسیار خطرناک بوده و باعث ناهماهنگی در کل ساختار چهره گردد.

مراقب باشید که اگر در دوران نوجوانی از چیزی خوشتان می آید و یا بدتان می آید این حس ممکن است در بزرگسالی کاملا برعکس شود. تصور کنید که شما در نوجوانی از شکل بینی خود ناراحتید و آن را عمل می کنید وبعد از عمل از شکل آن راضی خواهید بود. 20 سال می گذرد و در میان سالی دقیقاً نسبت به همان شکل بینی قبلی خود غبطه خواهید خورد و اصلا از شکل بینی جدید راضی نیستید. آنوقت راه برگشتی هم وجود ندارد.