سرطان حنجره

از سرطان حنجره و علائم آن چه میدانید ؟

چه کسانی به سرطان حنجره مبتلا میشوند ؟

همانطور که میدانید با کمک حنجره صدا تولید میشود ، در واقع بخش مهمی از زندگی یک انسان حرف زدن و قدرت بیان اورا تشکیل میدهد ،  بافت حنجره تو خالی و حاوی چند غضروف است ، حنجره در جلوی گردن قرار دارد و صدا را تولید میکند .

حنجره نقش مهمی در تنفس و غذا خوردن دارد و در صورت بروز مشکل انسان را دچار ناراحتی های زیادی میکند .

مشکلات حنجره ممکن است به صورت :

گرفتگی طولانی مدت صدا و یا تغییرات صدا بدون علت مشخص

احساس وجود توده‌ای در گلو

برآمدگی در ناحیه گردن

تنگی نفس در اثر فعالیت

سرفه مزمن

سختی و یا احساس درد هنگام بلع غذاسرفه همراه با خلط خونی

غده‌های لنفاوی متورم و سفتی در گردن

احساس درد در هنگام لمس گلو

تنفس صدادار

بوی بد دهان

گوش درد (بدون عفونت)

کاهش وزن  و ..  بروز نماید .

سرطان حنجره

در صورت مشاهده ی هریک از علائم باید فورا به پزشک مراجعه نمایید چراکه در اولین مرحله از شروع بیماری نتایج بسیار خوبی از درمان بیماری بدست خواهید آورد .

مصرف مشروبات الکلی و سیگار عامل اصلی این بیماری هستند و افراد یکه مدام سیگار میکشند در معرض خطر قرار دارند ،همچنین این نوع سرطان مردان را بیشتر از زنان تهدید میکند وگفتنی است که سیگار نقش مهمی در ابتلای آنها به این نوع بیماری دارد .

با توجه به تکنولوژی های روز دنیا  استفاده از ترکیب پرتودرمانی و شیمی درمانی به درمان بیماران مبتلا به سرطان حنجره کمک کرده و نیاز آنهارا برطرف مینماید .

ممکن است درمان با روش های مختلفی صورت بگیرد که تشخیص آن به صورت تخصصی توسط جراح سرو گردن انجام میپذیرد .

درمان سرطان حنجره میتواند به صورت جراحی تومور ، یا برداشتن حنجره انجام شود ، و یا در موارد خاص از پرتو درمانی و شیمی درمانی برای درمان استفاده شود .

در موارد خاص نیز تیم پزشکی با تجربه با ترکیب روش های موجود برای درمان بهترین گزینه برای بهبودی بیمار را در نظر گرفته و به از بین بردن عامل های سرطان کمک میکنند .

در صورت نیاز به مشاوره میتوانید به دکتر شهسواری مراجعه کنید.

ضمنا از بیان نظرات و پیشنهادات شما در این زمینه مسرور خواهیم شد .

با تشکر مدیریت سایت دکتر شهسواری