جراحی بینی کج

جراحی بینی کج عموماً به ترمیم بافت های آسیب دیده و استخوان های بینی می پردازد. بر طبق علم زیبایی شناختی، بینی نافرم و کج می تواند تأثیر زیادی بر جذابیت و زیبایی چهره فرد داشته باشد. بافت بینی به طور عمده از پوست، استخوان و غضروف تشکیل شده است. بنابراین ضربه های محکم و شدید به راحتی می توانند آسیب های زیادی بر فرم و شکل این ارگان وارد نمایند.

عوامل ژنتیکی نیز می توانند از بدو تولد بینی فرد را تحت تأثیر قرار داده و جذابیت را از وی بربایند.از آنجائیکه بینی درست در مرکزیت صورت شما قرار دارد، شاید بتوان بالاترین سطح تأثیر گذاری را به این ارگان صورت اهدا نمود.

جراحی-بینی-کج

اگر خطی فرضی و مستقیم از مرکز صورت ترسیم نمایید، خارج شدن بینی از این خط را می توان به عنوان انحراف و کجی بینی توصیف کرد. اما این کجی بینی تنها زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار نمی دهد. بلکه تنفس، قدرت بویایی و آبریزش بینی همگی می توانند از عوارض انحراف بینی باشند.

علائم بینی های کج چیست؟

اگر بینی شما کج باشد و یا دارای انحراف باشد، علائم زیر بروز خواهد داد:

• خشکی دهانی که بر اثر تنفس از طریق دهان ایجاد می شود.
  • ناراحتی‌ مجاری تحتانی تنفسی
  • خرخر شبانه
  • سینوزیت

آمادگی برای جراحی بینی کج

در صورتیکه فرزند شما به علت شکستگی بینی و مشکلات تنفسی ناشی از آن قصد انجام جراحی بینی کج را دارد، پیش تر در خصوص پروسه مربوط به این جراحی و آمادگی پیش از انجام آن اطلاعات لازم را به وی ارائه دهید. البته لازم به ذکر است که در جلسات مشاوره، جراح بینی دستورالعمل هایی را در خصوص انجام این جراحی به شما ارائه می کند.

جراحی بینی کج چگونه انجام می شود؟

جراحی بینی کج با عمل های دیگر بینی تفاوت زیادی دارد. در این نوع عمل هدف اصلی بهبود یافتن تنفس فرد و در مراحل بعد ظاهر آن است. یکی از مهمترین مراحل انجام این عمل ترمیم تیغه ی بینی است که در بعضی موارد این ترمیم با گرافت های غضروفی همراه خواهد بود.

همچنین در این نوع عمل پزشک متخصص باید اطمینان حاصل کند که استحکام بینی تا سالیان دراز ادامه خواهد یافت. اگر با دانایی کامل و مشاوره با یک پزشک متخصص زیبایی در این باره پیش بروید بی شک عملی موفقیت آمیز در پیش رو خواهید داشت.

مراقبت های بعد از جراحی بینی کج

در صورتیکه با علائم ذیل موجه شدید، بهتر است هر چه زودتر به جراح بینی خود مراجعه و یا با وی تماس حاصل نمایید:

• مشکلات تنفسی
  • در صورتیکه خونریزی شدید از ناحیه بینی دارید و توانایی متوقف کردن آن را ندارید.
  • بدتر شدن درد در ناحیه بینی و یا عدم کاهش درد به وسیله داروهای مسکن ( در صورت استفاده از داروهای مسکن با دوز مشخص)
  • تب بالا و رز شدید
  • خشکی در ناحیه گردن

بهتراست روز بعد از جراحی بینی به طور کامل استراحت نمایید. از دست زدن و تحریک کردن بینی اکیداً خودداری نمایید. کیپ شدن بینی پس از جراحی و وجود لخته های خون در آن بسیار عادی می باشد. لذا از فین کردن و فشارآوردن به بینی خود اجتناب کنید. ممکن است پس از جراحی بینی کج، به منظور کاهش تورم و درد از کمپرس های یخ استفاده نمایید. اما فراموش نکنید که این کمپرس ها را حتماً در داخل پوشش های مناسب قرار دهید و از تماس مستقیم یخ با پوست اطراف بینی و چشم های خود پرهیز نمایید.