اندوسکوپی سینوس

جراحی سینوس ها همواره در حال تکامل است.جراحی سینوس برای درمان بیماری های سینوسی انجام می شود. در گذشته برای انجام جراحی سینوس برش هایی از خارج مانند داخل دهان و یا صورت زده می شد. همچنین نیاز بود تا بعد از انجام جراحی سینوس پانسمان انجام داد. با انجام جراحی سینوس باعث ایجاد درد و ناراحتی شدید می شود و همچنین دوره بهبودی طولانی مدتی را نیاز دارد.

انجام اندوسکوپی سینوس در روش ها قدیمی مستلزم زدن برش های خارجی و یا داخل دهانی بود. اما امروزه با استفاده از جراحی اندوسکوپیک سینوس می توان بدون زدن برش های خارجی و از راه بینی این جراحی را به راحتی انجام داد. می توان برای دریافت مشاوره با شماره های  88190879 021 – 09199090190 تماس حاصل نمایید.

اندوسکوپی سینوس

جراحی اندوسکوپی سینوس

با افزایش تکنولوژی می توان جراحی سینوس را با اندوسکوپیک انجام داد. برای انجام اندوسکوپی سینوس می توان با اندوسکوپی از طریق سوراخ بینی وارد سینوس شد. انجام اندوسکوپی سینوس، حداقل پانسمان را دارد. همچنین درد کمی دارد و زمان بهبودی کمی دارد.

جراحی سینوس چگونه انجام می شود؟

انجام جراحی اندوسکوپیک سینوس برای درمان رینو سینوزیت مزمن مورد استفاده قرار می گیرد. سینوزیت مزمن به التهاب داخل بینی و سینوس ها گفته می شود. همچنین به عفونت های داخل سینوس که بیشتر از 3 ماه از ابتلا به سینوزیت گذشته ولی درمان نشده است، سینوریت مزمن گفته می شود.

اقدامات قبل از جراحی اندوسکوپیک سینوس

قبل از انجام جراحی اندوسکوپی سینوس، بیمار باید با پزشک خود در خصوص انجام جراحی، نحوه انجام جراحی و مراقبت های قبل و بعد از جراحی صحبت نماید.

همچنین باید پزشک لیست داروهایی که نباید قبل و بعد از جراحی اندوسکوپی سینوس مصرف شود، را به بیمار دهد. برای درمان هر چه بهتر سینوزیت بعد از درمان تمامی دارو های تجویزی مانند آنتی بیوتیک، اسپری های سالین و محافظ های اسپری بینی استفاده می شود. البته نباید بیش از 3 روز این درمان را ادامه داد. زیرا استفاده بیش از حد از این دارو ها می توان باعث گرفتگی بینی شود.

انجام جراحی اندوسکوپی سینوس بعد از گرفتن عکس سی تی اسکن صورت می گیرد.

مزایای جراحی اندوسکوپی سینوس

در صورتی که درمان های دارویی سینوزیت مزمن نتواند باعث بهبود این عارضه گردد، باید سریعا به جراحی اندوسکوپی سینوس پرداخت. در این روش با تخلیه و باز شدن سینوس ها، می توان سینوزیت مزمن را درمان کرد. با انجام این جراحی تمامی انسداد هایی که در راه های هوایی و سینوس ها ایجاد شده است نیز کاهش یافته و سینوزیت تا حدودی درمان می شود.

همچنین افرادی که به دلیل داشتن سینوزیت مزمن به طور مداوم دارو مصرف می کنند، می توانند با انجام این جراحی به مدت محدود این دارو ها را مصرف کرده و سپس مصرف این دارو ها را می توان با تجویز پزشک قطع کرد.

مراقبت های بعد از اندوسکوپی سینوس

بعد از انجام اندوسکوپی سینوس، همانند جراحی بینی نیاز است تا فرد اقداماتی برای ادامه و به نتیجه رسیدن درمان و کاهش ریسک برگشت مجدد سینوزیت، انجام دهد. این اقدامات عبارتند از :

• به مدت یک هفته بعد از انجام جراحی اندوسکوپیک سینوس، بر روی بینی تان پانسمان وجود دارد، لطفا به آن دست نزنید.
  • در صورتی که احساس عطسه می کنید، نباید از راه بینی هوا را خارج نمایید. برای انجام این کار باید از راه دهان عطسه نمایید.
  • بعد از انجام جراحی احتمال بروز خونریزی های خفیف وجود دارد. در صورتی که تعداد این خونریزی های خفیف زیاد باشد حتما با جراح خود مطرح نمایید.
  • برای ضد عفونی کردن بینی خود می توانید از اسپری های بینی که پزشک تان تجویز نموده است استفاده نمایید. مدت زمان استفاده از این اسپری ها فقط بین 2 الی 3 روز می باشد.
  • ممکن است در هفته های بعد از انجام جراحی اندوسکوپی سینوس لخته های قهوه ای رنگ خونی از بینی تان خارج شود. این امر به دلیل انجام جراحی اندوسکوپیک سینوس عادی بوده و خون ها و مخاط مانده در بینی در حال خارج شده می باشد. لازم به ذکر است که مخاط خارج شده ، علت بروز عفونت در سینوس ها نمی باشد.
  • شستن سینوس ها از راه بینی از مهمترین مراقبت های بعد از جراحی اندوسکوپی سینوس می باشد. این شستشو ها با محلول سالین انجام می شود. انجام این کار از روز اول بعد از جراحی آغاز می شود.
  • شستشوی سینوس ها از راه بینی باید در روز باز انجام شود. البته ممکن است تعداد دفعات این شستشو طبق تجویز و نظر جراح متفاوت باشد. شستشوی سینوس ها سبب می شود تا روند درمان سریع تر انجام شود.
  • برای شستشوی سینوس ها همچنین می توان از کیت های شستشوی بینی استفاده کرد.
  • در صورتی که نیاز است تا اجرام و ضایعاتی از داخل بینی خارج شود، به دلیل آن که تنفس به راحتی انجام نمی شود، حتما به پزشک مراجعه شود و از اقدام به خارج کردن این اجرام و ضایعات بدون حضور پزشک جدا خودداری شود. زیرا باعث وارد شدن عفونت و صدمه به محل جراحی می شود.

برخی از خدمات دکتر شهسواری :

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی طبیعی

جراحی زیبایی بینی

جراحی ترمیم بینی

جراحی زیبای پلک

تزریق بوتاکس

پروتز  چانه

ایمپلنت چانه

راه های ارتباطی با دکتر شهسواری

کانال تلگرام